menu_AFT20

sobota, 15 czerwca 2013

CHORWAJCA

Chorwacja jest przepięknym krajem, choć z roku na rok ciut droższym. Większość plaży z którymi się spotkałam była kamienista lub sztucznie wysypano pisek dla turystów. Mimo to plaże i widoki są przepiękne. Osobiście miałam okazję być na wyspie Murter, w rezerwacie przyrody Krka i popłynąć by zobaczyć Kornati. Wrażenia niezapomniane i cieszę się, że nie siedzieliśmy zbyt długo w jednym miejscu.

Na powyższym zdjęciu widać moją uchachaną minę po wejściu do wody poraz pierwszy na chorwackiej plaży. Widoki, kolor wody niezapomniane.
Wodospady w Krka są cudowne, jedyne i niezapomniane. Oczywiście jest wiele pięknych wodospadów na świecie, ale ten Park na pewno warto zobaczyć choć raz.

W Chorwacji piekne są widoki oddalonych od siebie wysepek, kolor wody i słońce, którego ostatnio u nas brak.


Niezwykłym przeżyciem był również rejs po Kornatach. Część wysp jest do dziś niezamieszkanych (dane z 2008 roku), a na części widać dom, dwa w niesamowitych odległościach. Podziwiam ludzi, którzy radzą sobię w takich warunkach, a wielu z nich jest samowystarczalnych. Poza tym Kornaty to niesamowite szczeliste skały nagle wpadające do morza.
Klimat na malutkich łodziach i alkohol regionalny w gratisie ;-)
Nie ma co się zastanawiać, ale warto się spakować i jechać w tamte rejony.
Ja mam nadzieje, że jeszcze tam wrócę!

5 komentarzy:

  1. ładne zdjęcia. też lubię jeździć do Cro. Jedna uwaga - Krk to wyspa, Park Narodowy Krka - to stamtąd zamieściła Pani zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że Krka (wkradła się literówka). Tak mam jak staram się szybko uchwycić wspomnienia :-)

      Usuń
  2. Ja podróżowałam z rodziną po chorwacji kamperem. Wypożyczalnia kamperów okazała się tanim i sprytnym rozwiązaniem, jedziesz gdzie chcesz, zwiedzasz co chcesz. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Chociaż byłam już w wielu krajach bałkańskich, to jednak do Chorwacji nigdy jeszcze nie udało mi się trafić. Mam nadzieję, że w tym roku w końcu uda mi się odwiedzić ten piękny kraj.

    OdpowiedzUsuń